TWORZENIE ZAKLĘĆ
Zaklęcie tworzy się, łącząc ze sobą 2 lub więcej elementów zaklęcia.
Standardowe zaklęcie (pierwszego poziomu) składa się z dwóch części:
Efekt + Obiekt
Należy pamiętać, że czym więcej elementów składa się na zaklęcie, tym jest ono potężniejsze, lecz zarazem mniej wyspecjalizowane, zaś jego trudność rośnie.
Ustalanie siły oraz poziomu zaklęcia:
Podstawowy poziom zaklęcia jest tym większy, z im więcej elementów się składa. Prosty wzór to (ilość elementów -1)
Jak rzucamy?
Testujemy procentowo inteligencje.
Do rzutu dodajemy odpowiedni modyfikator, zależny od poziomu zaklęcia. Ponieważ średnia wysokość inteligencji w statystykach oscyluje w okolicach 35%, to pierwsze poziomy mają plusy do rzutu.
poziom 0: +55% trzeba mieć ćwierc mózgu, albo strasznego pecha, żeby nie móc rzucić takiego zaklęcia
poziom 1: + 30% - są wciąż w miarę proste
poziom 2 : 0% - rzucamy na gołą inteligencje
poziom 3: -15% - ha! Chcę to zobaczyć!
pozom 4: - 30% - EPIC
Przykład będziemy omawiać na przykładzie tego zaklęcia:
Jeśli jest to zalkęcie Wzmocnienie + Roślina ( poziom 1).
Dla przykładu:
Wzmocnienie + Roślina może spowodować, by zwiędnięty lub złamany kwiat odzyskał dawną chwałę. Może sprawić, by nasionko wykiełkowało, lub otworzył się zamknięty dotąd pączek. Takie zaklęcie nie wprowadza dużych zmian, składa się z dwóch elementów, powinno więc mieć poziom 1.
Wzmocnienie + Drzewo - jest już bardziej specyficzne. Może sprawić że kilkudniowa sadzonka wyrośnie w potężną jabłoń, sprawi, że spróchniały pień odzyska gałęzie, liście i owoce. Zaklęcie jest więc potężniejsze, lecz zachowuje wciąż pierwszy poziom, ponieważ odnosi się tylko do drzew.
Dodanie kolejnego elementu do tych zaklęć zwiększa ich siłę jak i trudność rzucania i podnosi go na poziom 2.
Dla przykładu:
Wzmocnienie + Animacja + Roślina - sprawi, że nie tylko kwiat rozkwitnie, ale zacznie się kołysać na wietrze, lub zacznie uroczo piąć po ścianie domu.
Wzmocnienie + Animacja + Drzewo - nie tylko wyrośnie małą sadzonkę, ale może sprawić, że to ogromne drzewo złapie w locie spadającego przyjaciela i odstawi delikatnie na miejsce.
Dodajemy kolejny element i podnosimy zaklęcie na poziom 3
Wzmocnienie + Animacja + Drzewo + Umysł - Pozwoli na zamianę ziarenka w prawdziwego drzewca, który będzie poruszał się i możliwe że, walczył po twojej stronie.
Drugim przykladem jest zaklęcie: Animacja + Powietrze - pozwoli ono wywołać podmuch wiatru. Jeśli chcemy, by wiatr był naprawdę silny, powinniśmy dobrać dodatkowo efekt Wzmocnienie.
Czyli: Animacja + Powietrze + Wzmocnienie da nam bardzo silny podmuch wiatru.
Dopracowywanie zaklęcia:
By do końca stworzyć zaklęcie nie potrzeba wyłącznie dobrać elementy. Należy ustalić co jest celem zaklęcia i jakie ma ograniczenia. Pamiętaj, czym zaklęcie jest potężniejsze, tym trudniej będzie je rzucać!
PODSTAWOWE ZAKLĘCIA JEDNOROŻCÓW
Wszystkie trzy podstawowe zaklęcia jednorożców mają poziom 0
Teleportacja - pozwala wykonać skrót i natychmiast przemieścić się w inne miejsce. Warunki: jednorożec musi widzeć miejsce, do którego chce się przenieść. Musi być to miejsce, do którego teoretycznie byłby w stanie się dostać, nie wchodząc w interakcje z innymi obiektami (czyli bez przesuwania drzwi lub rzucania zaklęć). Jednorożec nie przejdzie przez przepaść, jeśli nie widzi drogi naakoło, nie przeniknie przez zamknięte drzwi czy kraty.
Lewitacja - jednorożec może unieść dowolny obiekt, który widzi i który byłby w stanie normalnie udźwignąć.
Animacja obiektu - pozwala na dokładne manipulowanie widzianą rzeczą, oraz poruszanie nią, jeśli posiada jakieś ruchome części. Przykłady: nawlekanie igły, kręcenie rączką, przekręcenie klucza w zamku, nalewanie herbaty z dzbanka.
EFEKTY
Animacja - moc ta pozwala zmieniać przedmiot. Może być używana do wyginania przedmiotu, poruszania go, ciągnięcia lub manipulowania nim, jakby trzymało sie go w rękach.
Przykład: (efekt - animacja, obiekt - przedmiot) zatrzymanie zegra, poruszanie wózkiem, poruszanie lalką.
Połączanie - pozwala złączyć ze sobą dwa elementy lub ich cechy.
Przykład: (efekt - połączenie, obiekt - kolor) Można połączyć czerwoną farbę z niebieskim kwiatkiem, by nadać mu czerwony kolor.
Przykład: (efekt - połączenie, obiekt - przedmiot) Pozwala złożyć przygotowane wcześiej części w jeden skąplikowany przedmiot. Tak jak złożenie zegara, lub zrobienie sukni.
Zmylenie - (osobiście nie jestem przekonana, czy powinno ono być dostępne) - Efekt ten pozwala ukryć obiekt magicznie, uczynić go niewidzialnym, lub sprawić, by wyglądał inaczej niż w rzeczywistości. W połączeniu z umyslem potrafi sprawić, by ktoś otrzymał fałszywe wspomnienia, lub potrafi niektóre wymazać.
Redukowanie - efekt ten może uczynić obiekt mniej doskonałym, uszkodzić go, lub nawet całkowicie zniszczyć.
przykład: (efekt - redukowanie obiekt - ciepło + przedmiot) może sprawić, że dana rzecz będzie zimniejsza.
przykład: (efekt - redukowanie obiekt - roślina) może zniejszyć roślinę lub sprawić, by drzewo na powrót stało się sadzonką.
Wzmocnienie - jest to przeciwienstwo redukowania. Potrafi ulepszyć przedmiot, sprawić by był większy, mocniejszy, podsycić ogień lub przyśpieszyć wzrost rośliny. Dodanie tego elementu do zaklęcia może również wydłużyć czas jego działania. W połączeniu z innymi elementami pozwala tworzyć rzeczy z niczego.
przykład: wzmocnienie+woda potrafi stworzyć niewielką ilość wody.
Zmienianie - ten efekt potrafi nadać obiektowi właściwość, której ten zwykle nie posiada. Może to być używane do zmiany kształtu danej rzeczy (np jabłka w pomarańcze), nastroju innej osoby, może zmienić zwierze agresywne w łagodne.
Ujawnienie - to przeciwieństwo Zmylenia. Potrafi zdjąć magiczne iluzje, ukazać ukryte drzwi, pomóc znaleść zagubione przedmioty czy odnajdywać ukryte zloża. Potrafi też przywrócić utracone wspomnienia lub odkryć przeszłość danego miejsca.
Rozdzielenie - przeciwieństwo połączenia. Potrafi skąplikowaną rzecz rozłożyć na czynniki pierwsze. Można nim rozłożyć zegarek czy usunąć czekoladę z czekoladowego ciasta, usunąć truciznę z ciała lub rozłupać kamień na kilka części.
OBIEKTY
Jest to lista rzeczy, które trzeba połączyć z efektami, by stworzyć kompletne zaklęcie. Podane tu rzeczy są najbardziej ogólne. Należy pamietać, że zawężenie zaklęcia sprawia iż staje się ono mocniejsze.
Powietrze - zawierają się w tym kontrolowanie wiatru, dymu lub gazów.
przykład: Animacja + powietrze może stworzyć podmuch wiatru.
Ogień - wpływa na ciepło oraz potrafi wywoływać lub kontrolować ogień.
Woda - wpływa na wodę oraz inne płyny. Pozwala kształtować lub kotrolować przepływ. Zmienić wodę w sok lub na odwrót.
Zwierzę - dotyczy zwierząt niepotrafiących mówić. Psy, koty, ptaki.
Ciało - potrafi wpływać na kształt ciała istot potrafiących mówić. Oczywistym połączeniem jest tu kombinacja Wzmocnienie + Ciało, które chwilowo zwiększy siłę lub szybkość postaci.
Obiekt - tutaj wliczają się wszystkie przedmioty. Patyki, instrumenty muzyczne, drzwi, zamki i inne. Jest to jedna z najbardziej ogólnych, a co za tym idzie, najsłabszych kategori.
Ziemia - pozwala na manipulowanie żywiołem ziemii. Kamień, gleba, żelazo, kamienie szlachetne oraz wszystkie substancje które można znaleść pod ziemią, jak złoto czy węgiel.
Magia - pozwala wpływać na magię i magiczne elementy zaklęć. Rozpraszać zaklęcia, stawiać magiczne bariery.
Umysł - wpływa na umysł istot ktore potrafią mówić. Wpływa na emocje, postrzeganie zmysłów, sny i wspomnienia. Ogólnie wszystko co związane jest z umysłem.
Przykład kombinacja Wzmocnienie + Umysł może odegnać od kucyka senność.
Rośliny - czyli wszystko co wchodzi w sklad flory. Drzewa, kwiaty, trawa, glony i inne.
Dźwięk - czyli wszelkiego rodzaju odgłosy, muzyka, mowa, czy dźwięk tłuczonego szkła.
Przykład: redukowanie + mowa może wyciszyć kucyka na jakiś czas.
Przestrzeń - ten element pozwala na kontrolowanie położenia obiektu, może być częścią zaklęcia spradzającego położenie kucyka czy przedmiotu. Umożliwia teleportacje lub przeniesienie innych rzeczy.
Pogoda - pozwala na manipulowanie aspektam pogody, takimi jak deszcz, pioruny, śnieg.
Magiczne przedmioty:
Moją propozycją jest możlwość istnienia magicznych przedmiotów, ktore pozwlają dodać nowy element do znanych zaklęć, bez podnoszenia poziomu trudności.