przez Reetmine » 22 sty 2013, o 15:20
MG: zasady broni: atak kopytem zadaje siła+k6-2( bo bez broni). Jedyny wyjątek to morderczy kop:odwrócenie się plecami i kop tylnimi, zadaje normalne obrażenia, ale wróg ma +15 do WS.
Broń lekka( noże, małe miecze, kastety itd) mają 0 do obrażeń, ale za to dodają +10 AG( łatwiej tym manewrować).
Broń średnia( normalne miecze, topory itd) mają +1 do obrażeń.
Broć ciężka( dwuręczne topory, halabardy itd) mają +3 do obrażeń, ale -10 do AG( manewrowanie z taką wagą).
Lekka broń rzucana( noże, shurikeny) mają 0 do dmg.
Średnie łuki i kusze jednoręczne mają +2 do dmg( a jak, mała kusza to zawsze kusza).
Długie łuki mają +3.
Mocne, normalne kusze mają +4( mała która zbroja stanowi zagrożenie).
Walka: rzut na WS/BS, potem S/S broni dystansowej + K6 + modyfikatory; wynik - TH przeciwnika.
Parowanie: test jak na atak( rzut WS, rzut na S+k6+ mod), tyle że zamiast zadawać obrażenia wynik dodaje się do twojego TH. Czyli masz 3 T, wynik daje 7 i nagle przeciwnik by ciebie uderzyć musi mieć więcej niż 11. Jednak podczas parowania poświęcasz atak przyszłej rundy- skupienie się w pełni na obronie...
Unik- test na AG, udany- uniknięcie ataku.
Co do twego pytania Tali, tak, a czemu nie? Gdyby jakiś gracz zaatakował drugiego i go pokonał, bo miał więcej WS i Siły to też by była manipulacja na osobę. Analogicznie chcąc komuś pokazać, że jest głupi, testujesz INT i pokazujesz swoją wiedzę( jak Bright zrobił mi na sesji Lion). Siła jednych to walka, innych inteligencja i czarowanie, a trzecich urok i charyzma. Czemu ktoś, kto ma dużo FEL ma z niego nie korzystać? Głupotą jest zostawianie jednej cechy tylko do NPC-ów, w tym momencie poza sesjami FEL nie ma sensu- a przecież to charyzma, ogłada, to jak kogoś przekonujesz. 3 przykłady:
- Sal ma dużo Fel. Jest ładna, korzysta ze swego uroku.
- Feather nie jest pojętny, ale ma dużo Fel. Osoby mu ufają, bo nawet jak widzą w nim idiotę to jednak dobrodusznego, komu można zaufać i kto wierzy w to co mówi.
- Ja mam w miarę duży Fel. Cwaniaczek, który wie co powiedzieć by kogoś podłechtać i wyjść na swoje.
Dlatego Fel obowiązuje też na graczy. Równie dobrze mogę ci powiedzieć, że nie możesz użyć AG by np. ukraść Featherowi kasę, bo to w niego ingeruje.
Diamentowe psy:
WS 33/ S 30/T 40/ AG 30/ 10 HP/ 7 uzbrojonych w: 3 włócznie, 2 kilofy, miecz, siekiera
Sesja
Angaroth:
WS na 45( minimalny niefart), ale uznajmy, że cudem trafiłeś. 2+4(k6)+2=8. rzut na stun-10.
10-4=6HP.
Pegaz wzleciał w górę, po czym spadł na dół na największego jego zdaniem psiaka, który był wyposażony w kilof, nie trafił go w głowę, lecz w tors, choć kolce z berła wbiły się mocno, to nie to było najstraszniejsze. Nagle diamentowy pies puścił swój kilof, padł na kolana i podniósł ręcę w górę mamrocząc:
- Nie... marność żywota...
Pozostałe psiaki zaskoczone spoglądały na swojego towarzysza....
Tali i Feather:
Wonderbolts spoglądali na siebie z zaskoczeniem, na przekomarzanie się zebry i pegaza. Zdawało im się, że to chyba byli kochankowie, zwłaszcza gdy Tali wspomniała o gwałcie. Jeden zamugał do drugiego "Myśli gwałt, chce BDSM". Jednak termin ich gonił, a nie mogli sobie pozwolić na czekanie kto z nich zwycięży.
- Wasze sprawy waszymi sprawami, ale nie mamy na to zbytnio czasu, musimy jeszcze wrócić do Canterlot. Wsiadajcie pojedyńczo, obaj albo żaden, bo za dziesięć sekund odlatujemy.
WS....BS.....S.....T....PER...AG...INT....FEL...WP....HP
37.....43....21....33....38....33....30.....48....50....11