Strona 1 z 2

ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 12 lis 2011, o 22:47
przez Black_Gallant
Có?, jako Prime Organizer tych niby eventów, zapowiadam ?e mam zamiar trzyma? si? konkretnych zasad które tu rozpisz?.

1. Ka?da z postaci dostanie szereg liczb, s? to ich charakterystyki. Liczby mo?ecie przydzieli? dowolnie, ale nie ma mowy o ich modyfikacji bez mojej zgody. Za ka?d? sesje dostaniecie punkty EXP ktore kiedys bedziecie mogli przydzielic do podniesienia statystyk. Charakterystyki radze rozda? tak, by pasowa?y do waszego kuca/zebry/?urawia/czegokolwiek i by odzwierciedla?y to, jak posta? do tej pory by?a prowadzaona.
Charakterystyki opisze na samym dole.

2. Nie ma kolejek. Jako ?e jestem zapracowanym cz?owiekiem, to ja decyduje o odpisie GMa. Na chwile obecn? wiem, ?e mog? wycisna? minimum dwa odpisy GMskie na dzie?, rano i wieczór. Ale wieczorami czasem szybko sie gra, i wtedy moze sie to rozwin?? i do dziesieciu, zalezy od was.

Gra wygl?da tak: Pisze swojego posta GM -> Pisz? swoje posty gracze -> jak odpisz? wszystkie, np. 4 postaci, odpisuje GM. Nie ma pomijania GMa i nie ma pisania paru postów na jedna rund?. Runda zawiera jeden post GMa i po jednym po?cie ka?dego z graczy. GM mo?e odda? kolejk? pozwalaj?c wam na samowolk?, ale jasno sie wtedy okre?li.

3. Nieobecnos?i nale?y zg?asza? GMowi na PW. Mo?e on zalbo zamrozi? sesj?, albo prze??czy? posta? gracza na "Autopilota" gdzie nie b?dzie robi? nic by co? osi?gn??, ale b?dzie si? stara? by nie zrani? si?/umrze?/uciec bez powodu.

4. To co si? dzieje na sesji, nie wazne jak b?dzie por?bane, jest efektem wyobra?ni GMa i jest on tam bogiem. Ja osobi?cie jestem uczciwym GMem i daj? zawsz? graczom dwie, czasem nawet trzy szanse, ale skrajna g?upota, jak w prawdziwym ?wiecie, b?dzie karana. Wiec uwa?ajcie bo upadek w czterdziesto metrow? przepa?? mo?e si? sko?czy? hospitalizacj? lub ?mierci? postaci. TAK! PRZEWIDUJE ?MIER? POSTACI. Podejmujecie si? misji na w?asne ryzyko. Oczywi?cie nie mam zamiaru od razu rzuca? na was meteorów z nieba i hord mantikor lub ?ama? wam karku. Ale zagro?enia na moich sesjach dla waszych postaci maj? wymiar realny.

You're playing with the big boys now. Watch your steps.

Wspomina?em ?e nie jestem potworem i nie mam w zwyczaju mordowa? swoich graczy?

5. Statystyki to:

WS - Weapon Skill. Czyli wasza umiej?tno?? walki wr?cz, czy to na kopyta czy z broni? w pysku
BS - Ballistic Skill. Czyli umiej?tnosci istrzeleckie. Ogólnie jak dobrze rzucacie, miotacie, plujecie. S?owem: strzelacie
S - Si?a. Ile krzepy ma wasz kucyk. Pierwsza cyfra z liczby pomno?ona razy dwadzie?cia oznacza ile kilo jest w stanie unie?? lub nie??.
T - Toughness, czyli wasza wytrzyma?o??. Pierwsza liczba, to liczba obra?e? jakie wasza posta? mo?e przyj?? "na klat?". Wch?on??.
Per Percepcja. Wasza spostrzegawczo??.
AG Agility. Zr?czno?c. Wasza zdolno?c do unikania, wolty?erki/akrobatyki itp itd.
Int Owszem, inteligencja jest rzecz? wzgl?dn?, i raczej bed? j? postrzega? jako m?dro??. Po prostu niektore zagadki niektore kuce mog? przerosn?? i tyle. Jak wytrychy, ?amig?ówki mechanizmów.
FEL Fellowship. To jak ??two wam wywiera? swoje zdanie na NPCach. Poniewa? nie pozwole wam siebie nawzajem dominowa? czy zastrasza?, jest to cecha tylko "outside".
HP - Health Points. Te przydzielam przez losowanie. Je?eli wydadz? mi si? za niskie lub za wysokie, zastrzegam sobie prawo modyfikacji ich. Oczywiscie ziemne kuce b?d? na pewno mia?y ich nieco wiecej n? przecietny Unicorn, a Pegazu na pewno b?d? gdzie? po ?rodku.

Gotowe statystyki rozpisujemy i dopisujemy do swojego podpisu pod postami, dla u??twienia pracy MG. Wyglada to mniej wiecej tak, na losowych liczbach.

WS BS S T Per AG Int FEL HP
13 32 32 22 21 12 12 32 8

To ma u?atwi? prac? mnie. Nie b?d? was m?czy? mechanik?. Dla pe?nej uczciwo?ci jednak bed? podawa? to, jakie wypada?y wam rzuty w podsumowaniu akcji,

Wasza statystyka poza HP zawsze jest dwucyfrowa. to pozwala wam zdawa? na zasadzie procentowej. Tj. Jezeli masz 32 BS,to znaczy z? masz 32% na trafienie celu. Owszem, s? modyfikatory na plus i minus za ró?ne warunki do ró?nych testów i o tym tez bede informowa? w podsumowaniu. Od moich rzutów i decyzji MOZNA sie odwo?a?, ale dwa razy na jedn? sesj?. Wtedy dokonuje przerzutu jednej ko?ci i drugi wynik musicie zaakceptowa?.



WSZYSTKIE RZUTY WYKONUJE ZA POMOC?

Random Dice Online[/url]

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 12 lis 2011, o 23:01
przez Tali
Ile punktów jest do podzia?u i czy zebra zalicz? sie jako kuc ziemny?

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 12 lis 2011, o 23:22
przez Black_Gallant
Liczby, jakie mo?esz przypisa? poszczególnym cechom wylosowano ci za pomoc? Random Dice Online i wklei?em je do twojego posta pod og?oszeniem. zajrzyj tam.

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 14 lis 2011, o 23:42
przez SilverWater
Rzeczy pomini?te: Zakl?cia i latanie. Bior?c pod uwag? odsetek jednorogów kwesti? t? trzeba koniecznie omówi?.

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 14 lis 2011, o 23:55
przez Black_Gallant
Po szczerosci, planowa?em wprowadzic system magii oparty na Psionice z RPG Warhammer 40.000: Dark Heresy.. Ogolnie kazde zaklecie ma treshold ktory trzeba przekroczy? w zalezno?ci od bonusu inteligencji (czyli pierwsza liczba statystyki int) lub will power, jeszcze sie nie zdecydowa?em, ale raczej to drugie, to ilo?? ko?ci dziesi?cio?ciennych jakich mo?na u?y? by rzuci? zaklecie.

I tak: mozemy rzucic jedno potezne zakl?cie, które wymaga np. trzech ko?ci, a mozemy rzucic kolejno trzy mniejsze, ktore wymagaja po jednej ko?ci bo spokojnie mozna zda? ich treshold rzucaj?c jedn?.


Dla przyk?adu:
Zaklecie kamuflazu ma treshold 7. Czyli jest 30% szans ze zakl?cie nam sie uda. Dla pewnosci mozemy rzuci? dwiema ko?cmi i miec pewnos?, ?e nam sie uda, bo sutuacja rzucenia dwóchj trójek lub kombinacji z mniejszymi liczbami jest juz ni?sza.

Ale zaklecie "Wielkie Kuce Zag?ady" wymaga ju? np. tresholdu 24. Wiec trzy kos?i owszem, mog? nam w tym pomóc, ale istnieje naprawde wysokie prawdopodobie?stwo, ?e niskopoziomowy jednoro?ec nie bedzie w stanie go rzuca?, i dopiero gdy podniesie swoj wspolczynnik willpowera to wtedy da rade.


Zaklecia oczywiscie mog? dostosowa? do twojej ksiegi zaklec i nada? im tresholdy.

Oczywiscie Magi? w?ada? tez Discord i zapewne potezniejsza magia bedzie nios?a zagro?enia, jak podszepty discorda. Zawsze gdy przy rzucaniu zaklecia wypadnie 9 to nastepuje efekt nieprzewidywalny. Zaklecie dzia?a, ale wymyka sie spod kontroli. czy bardzo czy nie, to juz inna sprawa (jezeli wypadna na trzech kosciach trzy 9 to oczywiscie efekty losowe s? trzy)



hmmmmmm mam nadzieje ze dosc jasno to wyt?umaczy?em.

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 15 lis 2011, o 16:03
przez SilverWater
Zapyta?em sie Shadow czy ziemniaki mog?yby w?ada? psionik?. Jej reakcja: "nee, jedziemy zgodnie z konwencj? MLP, chodzi generalnie o to, by wszystko mia?o r?ce i nogi,"

Tak wi?c nie znam Twoich wymaga? wzgl?dem czarów (np. rodzaj szkó? czy opisy czarów).

Osobi?cie wola?bym system z D&D, je?eli b?de sam robi? sesje to na tym?e systemie.

Druga kwestia, latanie. W obecnej dru?ynie nie ma pegazów, ale przecie? wi?ksza zreczno?? to ciut za ma?o,

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 15 lis 2011, o 17:19
przez Black_Gallant
cO DO dnd... BARDZIEJ skomplikowanego systemu ju? znale??? nie mog?e?? Przez pó? roku sie z tym meczylismy i przesiedlismy sie na lepsze systemy. DnD nadaje sie tylko do eGRAnizacji, gdzie komputer sam wsyzstko liczy.

I sk?d pomysl by ziemniaki w?ada?y psionik?? Jednoro?ec to te? kuc.

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 15 lis 2011, o 17:34
przez Autumn Leaf
Psionika w czystej postaci nie istnieje w MLP - c najwy?ej mog? to by? czary psioniczne ale takie raczej znaj? alicorny albo wysoko wykwalifikowane jednoro?ce

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 15 lis 2011, o 17:36
przez Black_Gallant
Ja przez psionik? rozumiem WSZYSTKIE czary. To po prostu nazwa.

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 7 sty 2012, o 20:08
przez Dark Mind
Sam gram cz?sto w WH40k i system psionik jest tm o wiele
?atwiejszy

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 8 sty 2012, o 12:14
przez Pacto Sciente
Macie moje kopytko!

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 12 sty 2012, o 19:28
przez Tomas Willians
Rozumiem ?e u?ywanie ró?nych machin wi??e si? z Inteligencj??

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 12 sty 2012, o 22:18
przez Black_Gallant
nie. powo?enie np. ze zr?czno?ci?, czyli Agility, ale np testy zwiazane z niektorymi akcjami ( np drifting powozem) b?d? wymaga?y dwóch testów, Agility oraz si?y.

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 31 sty 2012, o 15:35
przez Tomas Willians
Mówi?c machin mia?em na my?li co? w stylu np. przek?adnie, t?oki itp. co? w stylu steampunkowych pancerzy.

Re: ZASADY UCZESTNICTWA W SESJACH

PostNapisane: 8 lip 2012, o 13:26
przez Justice Royal
ERROR