No dobra... Czas zacząć. Przed wszelakimi opisami powiem, po co jest ten system. Ma on zapobiec "mjeczoffi + 100 do siły" stworzonego przez 3 linijkowego posta i tym podobnym wybrykom natury. Oczywiście jest on w fazie testów, ale jak narazie cakiem dobrze, przynajmniej w teorii, wykonuje swoje zadanie.
Więc przejdźmy do rzeczy.
Każdy wynalazek, "ruszczka" czy magiczne kowadło ma swoje wartości punktowe, ustalane przez gracza i ewentualnie <EWENTUALNIE> zmodyfikowane przez innych graczy, jeśli jest za niska. W skrócie, im więcej punktów tym więcej postów potrzeba na jej stworzenie. W ocenie odpowiedniości ilości punktów kierujemy się opinią obiektywną.
Wzór na wyliczenie postępu w jednym (1) poście:
[3(x+c+z) : j + p] X<razy>inteligencja + zręczność, jeśli wynalazek; inteligencja + si?a, je?li zawiera elementy si?owe, np kucie zbroi; percepcja + inteligencja, je?li postępujemy zgodnie z intrukcjami ze zwoju, instruktora czy od partnera w pracy i tak dalej...
gdzie:
0>x>4 (x symbolizuje ewentualne choroby czy urazy, 1 to rany krytyczne, 3 to zdrowie)
0>c>4 (c symbolizuje zmęczenie, 1 to wyczerpanie, 3 to rzeźkość)
0>z>4 (z symbolizuje inspiracj?, 1 to "robienie czegoś bo się mi nudzi", a 3 to zapał)
0>j>4 (symbolizuje jakość narzędzi, czystość umysłu itp; jako jedyny czynnik im go mniej, tym lepiej; 1 to idealne warunki; 3 to praca w burdelu)
p to premie w stylu determinacja czy praca pd presją
staramy się unikać ułamków w stylu 0,2465324367674, gdy? mogą one doprowadzić do komplikacji
aby ukończyć dany item, trzeba zdobyć odpowiednią ilość punktów, np moje skrzydła s? obecnie w fazie 79/100, co oznacza, że nie są jeszcze ukończone i w wypadku ich użycia może nastąpić poważna awaria.
zdrowy kucyk na 1 post otrzymuje średnio 14-16 punktów.
Starałem się utrzymać to jak najprzejrzyściej, jestem oczywiście otwarty na komentarze i uwagi ^^