Strona 1 z 1

Propozycja systemu magii

PostNapisane: 7 lut 2013, o 20:54
przez Luna
TWORZENIE ZAKLĘĆ
Zaklęcie tworzy się, łącząc ze sobą 2 lub więcej elementów zaklęcia.
Standardowe zaklęcie (pierwszego poziomu) składa się z dwóch części:
Efekt + Obiekt
Należy pamiętać, że czym więcej elementów składa się na zaklęcie, tym jest ono potężniejsze, lecz zarazem mniej wyspecjalizowane, zaś jego trudność rośnie.


Ustalanie siły oraz poziomu zaklęcia:
Podstawowy poziom zaklęcia jest tym większy, z im więcej elementów się składa. Prosty wzór to (ilość elementów -1)

Jak rzucamy?
Testujemy procentowo inteligencje.
Do rzutu dodajemy odpowiedni modyfikator, zależny od poziomu zaklęcia. Ponieważ średnia wysokość inteligencji w statystykach oscyluje w okolicach 35%, to pierwsze poziomy mają plusy do rzutu.
poziom 0: +55% trzeba mieć ćwierc mózgu, albo strasznego pecha, żeby nie móc rzucić takiego zaklęcia
poziom 1: + 30% - są wciąż w miarę proste
poziom 2 : 0% - rzucamy na gołą inteligencje
poziom 3: -15% - ha! Chcę to zobaczyć!
pozom 4: - 30% - EPIC


Przykład będziemy omawiać na przykładzie tego zaklęcia:
Jeśli jest to zalkęcie Wzmocnienie + Roślina ( poziom 1).

Dla przykładu:
Wzmocnienie + Roślina może spowodować, by zwiędnięty lub złamany kwiat odzyskał dawną chwałę. Może sprawić, by nasionko wykiełkowało, lub otworzył się zamknięty dotąd pączek. Takie zaklęcie nie wprowadza dużych zmian, składa się z dwóch elementów, powinno więc mieć poziom 1.
Wzmocnienie + Drzewo - jest już bardziej specyficzne. Może sprawić że kilkudniowa sadzonka wyrośnie w potężną jabłoń, sprawi, że spróchniały pień odzyska gałęzie, liście i owoce. Zaklęcie jest więc potężniejsze, lecz zachowuje wciąż pierwszy poziom, ponieważ odnosi się tylko do drzew.

Dodanie kolejnego elementu do tych zaklęć zwiększa ich siłę jak i trudność rzucania i podnosi go na poziom 2.
Dla przykładu:
Wzmocnienie + Animacja + Roślina - sprawi, że nie tylko kwiat rozkwitnie, ale zacznie się kołysać na wietrze, lub zacznie uroczo piąć po ścianie domu.

Wzmocnienie + Animacja + Drzewo - nie tylko wyrośnie małą sadzonkę, ale może sprawić, że to ogromne drzewo złapie w locie spadającego przyjaciela i odstawi delikatnie na miejsce.

Dodajemy kolejny element i podnosimy zaklęcie na poziom 3
Wzmocnienie + Animacja + Drzewo + Umysł - Pozwoli na zamianę ziarenka w prawdziwego drzewca, który będzie poruszał się i możliwe że, walczył po twojej stronie.

Drugim przykladem jest zaklęcie: Animacja + Powietrze - pozwoli ono wywołać podmuch wiatru. Jeśli chcemy, by wiatr był naprawdę silny, powinniśmy dobrać dodatkowo efekt Wzmocnienie.
Czyli: Animacja + Powietrze + Wzmocnienie da nam bardzo silny podmuch wiatru.

Dopracowywanie zaklęcia:
By do końca stworzyć zaklęcie nie potrzeba wyłącznie dobrać elementy. Należy ustalić co jest celem zaklęcia i jakie ma ograniczenia. Pamiętaj, czym zaklęcie jest potężniejsze, tym trudniej będzie je rzucać!


PODSTAWOWE ZAKLĘCIA JEDNOROŻCÓW
Wszystkie trzy podstawowe zaklęcia jednorożców mają poziom 0

Teleportacja - pozwala wykonać skrót i natychmiast przemieścić się w inne miejsce. Warunki: jednorożec musi widzeć miejsce, do którego chce się przenieść. Musi być to miejsce, do którego teoretycznie byłby w stanie się dostać, nie wchodząc w interakcje z innymi obiektami (czyli bez przesuwania drzwi lub rzucania zaklęć). Jednorożec nie przejdzie przez przepaść, jeśli nie widzi drogi naakoło, nie przeniknie przez zamknięte drzwi czy kraty.

Lewitacja - jednorożec może unieść dowolny obiekt, który widzi i który byłby w stanie normalnie udźwignąć.

Animacja obiektu - pozwala na dokładne manipulowanie widzianą rzeczą, oraz poruszanie nią, jeśli posiada jakieś ruchome części. Przykłady: nawlekanie igły, kręcenie rączką, przekręcenie klucza w zamku, nalewanie herbaty z dzbanka.


EFEKTY

Animacja - moc ta pozwala zmieniać przedmiot. Może być używana do wyginania przedmiotu, poruszania go, ciągnięcia lub manipulowania nim, jakby trzymało sie go w rękach.
Przykład: (efekt - animacja, obiekt - przedmiot) zatrzymanie zegra, poruszanie wózkiem, poruszanie lalką.

Połączanie - pozwala złączyć ze sobą dwa elementy lub ich cechy.
Przykład: (efekt - połączenie, obiekt - kolor) Można połączyć czerwoną farbę z niebieskim kwiatkiem, by nadać mu czerwony kolor.
Przykład: (efekt - połączenie, obiekt - przedmiot) Pozwala złożyć przygotowane wcześiej części w jeden skąplikowany przedmiot. Tak jak złożenie zegara, lub zrobienie sukni.

Zmylenie - (osobiście nie jestem przekonana, czy powinno ono być dostępne) - Efekt ten pozwala ukryć obiekt magicznie, uczynić go niewidzialnym, lub sprawić, by wyglądał inaczej niż w rzeczywistości. W połączeniu z umyslem potrafi sprawić, by ktoś otrzymał fałszywe wspomnienia, lub potrafi niektóre wymazać.

Redukowanie - efekt ten może uczynić obiekt mniej doskonałym, uszkodzić go, lub nawet całkowicie zniszczyć.
przykład: (efekt - redukowanie obiekt - ciepło + przedmiot) może sprawić, że dana rzecz będzie zimniejsza.
przykład: (efekt - redukowanie obiekt - roślina) może zniejszyć roślinę lub sprawić, by drzewo na powrót stało się sadzonką.

Wzmocnienie - jest to przeciwienstwo redukowania. Potrafi ulepszyć przedmiot, sprawić by był większy, mocniejszy, podsycić ogień lub przyśpieszyć wzrost rośliny. Dodanie tego elementu do zaklęcia może również wydłużyć czas jego działania. W połączeniu z innymi elementami pozwala tworzyć rzeczy z niczego.
przykład: wzmocnienie+woda potrafi stworzyć niewielką ilość wody.

Zmienianie - ten efekt potrafi nadać obiektowi właściwość, której ten zwykle nie posiada. Może to być używane do zmiany kształtu danej rzeczy (np jabłka w pomarańcze), nastroju innej osoby, może zmienić zwierze agresywne w łagodne.

Ujawnienie - to przeciwieństwo Zmylenia. Potrafi zdjąć magiczne iluzje, ukazać ukryte drzwi, pomóc znaleść zagubione przedmioty czy odnajdywać ukryte zloża. Potrafi też przywrócić utracone wspomnienia lub odkryć przeszłość danego miejsca.

Rozdzielenie - przeciwieństwo połączenia. Potrafi skąplikowaną rzecz rozłożyć na czynniki pierwsze. Można nim rozłożyć zegarek czy usunąć czekoladę z czekoladowego ciasta, usunąć truciznę z ciała lub rozłupać kamień na kilka części.



OBIEKTY

Jest to lista rzeczy, które trzeba połączyć z efektami, by stworzyć kompletne zaklęcie. Podane tu rzeczy są najbardziej ogólne. Należy pamietać, że zawężenie zaklęcia sprawia iż staje się ono mocniejsze.

Powietrze - zawierają się w tym kontrolowanie wiatru, dymu lub gazów.
przykład: Animacja + powietrze może stworzyć podmuch wiatru.

Ogień - wpływa na ciepło oraz potrafi wywoływać lub kontrolować ogień.

Woda - wpływa na wodę oraz inne płyny. Pozwala kształtować lub kotrolować przepływ. Zmienić wodę w sok lub na odwrót.

Zwierzę - dotyczy zwierząt niepotrafiących mówić. Psy, koty, ptaki.

Ciało - potrafi wpływać na kształt ciała istot potrafiących mówić. Oczywistym połączeniem jest tu kombinacja Wzmocnienie + Ciało, które chwilowo zwiększy siłę lub szybkość postaci.

Obiekt - tutaj wliczają się wszystkie przedmioty. Patyki, instrumenty muzyczne, drzwi, zamki i inne. Jest to jedna z najbardziej ogólnych, a co za tym idzie, najsłabszych kategori.

Ziemia - pozwala na manipulowanie żywiołem ziemii. Kamień, gleba, żelazo, kamienie szlachetne oraz wszystkie substancje które można znaleść pod ziemią, jak złoto czy węgiel.

Magia - pozwala wpływać na magię i magiczne elementy zaklęć. Rozpraszać zaklęcia, stawiać magiczne bariery.

Umysł - wpływa na umysł istot ktore potrafią mówić. Wpływa na emocje, postrzeganie zmysłów, sny i wspomnienia. Ogólnie wszystko co związane jest z umysłem.
Przykład kombinacja Wzmocnienie + Umysł może odegnać od kucyka senność.

Rośliny - czyli wszystko co wchodzi w sklad flory. Drzewa, kwiaty, trawa, glony i inne.

Dźwięk - czyli wszelkiego rodzaju odgłosy, muzyka, mowa, czy dźwięk tłuczonego szkła.
Przykład: redukowanie + mowa może wyciszyć kucyka na jakiś czas.

Przestrzeń - ten element pozwala na kontrolowanie położenia obiektu, może być częścią zaklęcia spradzającego położenie kucyka czy przedmiotu. Umożliwia teleportacje lub przeniesienie innych rzeczy.

Pogoda - pozwala na manipulowanie aspektam pogody, takimi jak deszcz, pioruny, śnieg.

Magiczne przedmioty:
Moją propozycją jest możlwość istnienia magicznych przedmiotów, ktore pozwlają dodać nowy element do znanych zaklęć, bez podnoszenia poziomu trudności.

Re: Propozycja systemu magii

PostNapisane: 7 lut 2013, o 21:20
przez Soar
Ciekawe...

Re: Propozycja systemu magii

PostNapisane: 7 lut 2013, o 21:27
przez Luna
Tam nie było o tym, że mogą tylko związanego z Uroczym Znaczkiem, ale że zwykle nie uczą się innych zaklęć, bo się tym nie interesują. To nie jest fizyczne ograniczenie, po prostu uczenie się magii zajmuje dużo czasu, który większość jednorożców woli poświęcić na coś innego.

Re: Propozycja systemu magii

PostNapisane: 7 lut 2013, o 21:54
przez Casimir
Szczerze, to miałbym inny pomysł, związany właśnie z CM, oraz kilkoma innymi cechami.

Po pierwsze, zastanówmy się, na jakie ordzaje można by podzielić sztukę magiczną, dostępną dla Jednorożców. Powiedzmy, że będzie sześć takich elementów:

- Psionika subtelna (telepatia, hipnoza itp)
- Psionika fizyczna (telekineza, pirokineza, elektrokineza itp)
- Animacja
- Transmutacja
- Iluzja
- Teleportacja

Dalej, załóżmy, że któryś z tych jest związany ze specjalnym talentem danego Jednorożca. To w statystykach postaci mogło by być pogrubione. Do tego zauważmy, że silnijszą magię ciężej jest kontrolować, co oznacza, że musiała by istnieć korelacja pomiędzy ilością punktów rozdysponowanych na poszczególne umiejętności a możliwością ich kontrolowania. Do tego dochodzą osobiste cechy poszczególnych Jednorożców, gdzie modyfikatory były by do uzgodnienia z MG. Oto moja, prostrza od wysuniętej przez Lunę, propozycja.

Każda z umiejętności magicznych miałą by poziom od 1 do 10, gdzie wyrzucenie na k10 liczby większej, niż poziom umiejętności, ozancza niepowodzenie a wyrzucenie jedynki, o ile poziom umiejętności jest większy/równy 4 oraz dwójki, jeżeli jest większy/równy 6 i trójki, jeżeli jest większy/równy 8 - krytyczny sukces. Do rozdysponowania było by 21 punktów umiejętności. Na początku tylko specjalny talent mógłby wynieść 10, reszta maksymalnie 4.

U mnie wyglądało by to tak:

- Psionika subtelna (telepatia, hipnoza itp) 1
- Psionika fizyczna (telekineza, pirokineza, elektrokineza itp) - 4
- Animacja - 2
- Transmutacja - 1
- Iluzja - 10
- Teleportacja - 3

System ten dotyczy oczywiście tylko zaklęć, rzucanych na szybko.

Re: Propozycja systemu magii

PostNapisane: 7 lut 2013, o 22:10
przez Sal Ghatorr
Oba systemy wyglądają świetnie... Ale IMO niezbyt pasują do naszego jednak dość "lajtowego" w kwestii mechaniki PBFA.

Re: Propozycja systemu magii

PostNapisane: 7 lut 2013, o 23:57
przez Feather
To co ten pan ^

Re: Propozycja systemu magii

PostNapisane: 10 lut 2013, o 00:58
przez ReflexivoArco
Zgadzam się z Salem. Systemy są świetne, dopracowane, ale... Cóż, nie sądzę, żeby w praktyce sprawowało się to tak dobrze, jak na kartce.